Proces rejestracji na szczepienie p/covid 19

Proces rejestracji na szczepienie p/covid 19

Cz. II.

Szczepienia mają być realizowane:

  • stacjonarnie w placówkach POZ i AOS;
  • w innych stacjonarnych placówkach medycznych;
  • w mobilnych zespołach szczepiących;
  • w centrach szczepiennych w szpitalach rezerwowych.

W każdej gminie będzie funkcjonował co najmniej jeden mobilny punkt szczepień,  m. in. dla osób, które nie mogą samodzielnie dotrzeć na szczepienie

W ramach realizacji strategii szczepień mobilnych przewiduje się szczepienie dokonywane przez zespoły wyjazdowe (organizowane również przez inne instytucje np. Wojsko Polskie) w miejscu zamieszkania lub przebywania pacjenta.

E-rejestracja na szczepienie

e-Rejestracja (erejestracja.ezdrowie.gov.pl) umożliwia zapisanie pacjentów na wizytę na szczepienie i stanowi zbiór indywidualnych grafików poszczególnych punktów szczepień z usługą ich przeglądania i edytowania.

Uwaga:, e-Rejestracja jest dedykowana dla tzw. otwartych punktów szczepień – POZ i inne placówki zakwalifikowane przez NFZ do szczepienia każdej grupy pacjentów.

W przypadku zamkniętych punktów szczepień, jak szpitale, w tym szpitale węzłowe, zapisywanie osób na szczepienie następuje poza ww. systemem tj. w sposób wybrany samodzielnie przez zamknięty punkt szczepień.

Logowanie do e-Rejestracji:

punkt szczepień w aplikacji gabinet.gov.pl wskazuje pracowników, którzy mają otrzymać uprawnienia do korzystania z e-Rejestracji (jeżeli w aplikacji gabinet.gov.pl placówka ma już przypisanych do siebie pracowników, ich ponowne wskazanie nie jest konieczne), 

  • przedstawiciel punktu szczepień w aplikacji gabient.gov.pl wyraża zgodę na przekazanie danych ww. osób i uprawnień do systemu e-Rejestracji, 
  • zarządzanie kontem następuje z wykorzystaniem Profilu Zaufanego (www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany).

Dostęp do e-Rejestracji

 dostępne sposoby: 

  • bezpośrednio poprzez logowanie na erejestracja.ezdrowie.gov.pl – m.in. dla pracowników w punktach szczepień i konsultantów Infolinii NFZ 989, 
  • poprzez gabinet.gov.pl – dla pracowników medycznych, 
  • poprzez Internetowe Konto Pacjenta (IKP) – dla pacjentów.

Centralna e-Rejestracja służy do:

  • zarządzania przez punkty szczepień grafikami terminów na szczepienia (każdy punkt szczepień ma możliwość indywidualnego ustawienia terminów wizyt na szczepienie, a także podglądu informacji o zajętych i wolnych terminach), 
  • przeszukiwania wolnych terminów na szczepienie wg różnych kryteriów jak m.in. lokalizacja, pierwszy wolny termin, 
  • zapisywania pacjentów na wizytę na szczepienie przez kanały (według wyboru pacjenta):
  1. kontakt pacjenta z dedykowaną Infolinią NFZ (nr 989) – konsultant dokonuje wyszukania i rezerwacji terminu w systemie e-Rejestracji zgodnie z wyborem pacjenta, 
  2. zapisanie się pacjenta poprzez jego Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov. pl) – pacjent samodzielnie dokonuje wyszukania i rezerwacji terminu w systemie e-Rejestracji
  3. wsparcie pracownika punktu szczepień, w którym pacjent chce się umówić na wizytę – pracownik wyszukuje i dokonuje rezerwacji terminu w systemie e-Rejestracji zgodnie z wyborem pacjenta, 
  4. wsparcie pracownika placówki medycznej, w której pacjentowi wystawiono e-skierowanie na szczepienie – pracownik wyszukuje i dokonuje rezerwacji terminu w systemie e-Rejestracji zgodnie z wyborem pacjenta
  • zmiany terminu i miejsca wizyty na szczepienie – na żądanie pacjenta kanałami jw. lub w sytuacjach losowych po stronie punktu szczepień, 
  • anulowania rezerwacji wizyty pacjenta na szczepienie – na żądanie pacjenta kanałami jw. lub w sytuacjach losowych po stronie punktu szczepień, 
  •  umówienie na drugą dawkę – zawsze realizowane przez punkt szczepień, w którym podano pierwszą dawkę i z umówieniem do tego punktu szczepień,
  • zmiany statusu umówionej wizyty, która może być jednoczesną zmianą statusu e-skierowania („u realizatora” – po podaniu pierwszej dawki, „zrealizowane” – po podaniu drugiej dawki).

Pacjent otrzymuje powiadomienia SMS z systemu e-Rejestracja: 

bezpośrednio po dokonaniu rezerwacji na wizytę (wraz ze wskazaniem terminu szczepienia), przypominająco 1 dzień przed terminem wizyty (dane j.w.).

E-Rejestracja udostępniona zostanie do 15.01.2021.

Status e-skierowania

Przed umówieniem na szczepienie, osoba rejestrująca pacjenta weryfikuje czy e-skierowanie jest aktywne (w tym czy jest ważne)

Zasady zmiany statusu e-skierowania (z poziomu aplikacji gabinet.gov.pl lub systemu gabinetowego/szpitalnego, z którego na co dzień korzysta dany podmiot, w zależności od gotowości danego dostawcy albo w aplikacji erejestracja.ezdrowie.gov.pl):

status e-skierowania nadawany automatycznie po jego wystawieniu to „wystawione”, umożliwia zapisanie pacjenta na podanie pierwszej dawki szczepionki, 

zmiany statusu e-skierowania dokonuje pracownik punktu szczepień w aplikacji e-Rejestracja, systemie gabinetowym/ szpitalnym lub w aplikacji gabinet.gov.pl (według preferencji punktu szczepień), 

po podaniu pierwszej dawki szczepienia, należy zmienić status e-skierowania na „u realizatora”, 

po podaniu drugiej dawki, należy zmienić status e-skierowania na „zrealizowano” (uwaga, jeżeli w przyszłości pojawi się szczepionka 1-dawkowa, punktu szczepień będzie dokonywał od razu zmiany obu ww. statusów e-skierowania), e-skierowanie może również posiadać status „anulowane” – co oznacza e-skierowanie wycofane przez pracownika medycznego, który je wystawił (np. z powodu błędnego wpisu).

Funkcjonalność e-skierowania na szczepienie jest dostępna w systemie P1 od 23.12.2020.

Mapa punktów szczepień

Źródło: https://www.gov.pl/web/szczepimysie

Źródło grafiki: Canva

Proszę zostaw odpowiedź

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.