Rozpoczynamy wiosenny sezon edukacyjny na naszej stronie. Wiosna jest czasem dużych zmian, postanowień. Wiosną człowiek ma większą motywację do działania, chęć dokonania przełomu. Co za tym idzie, chętniej szuka inspiracji i czerpie wiedzę ze wszystkich możliwych źródeł.
Z tego też względu podejmujemy obszerny temat, jakim jest relacja interpersonalna pielęgniarki. W swojej pracy tworzymy wiele koneksji międzyludzkich, każda z nich o innym charakterze. Z pacjentem i jego rodziną nawiązujemy więź terapeutyczną, wsparciową. Z zespołem terapeutycznym – inne pielęgniarki, lekarze, fizjoterapuci, opiekunowie medyczni działamy na zasadzie współpracy. Relacja z przełożonym będzie się oparta na respekcie zajmowanego stanowiska, zaś z podwładnym na szacunku do wykonywanej przez niego pracy oraz delegacji zadań.
W natłoku powiązań często stajemy się zagubieni. Trudno nawiązać nam poprawną komunikację, zapewniającą profesjonalizm, rzetelną współpracę i czy też jasność przekazywanych komunikatów. Granice zacierają się, przez co unikamy kontaktów międzyludzkich, wypalamy się psychicznie.
Nasz nowy cykl będzie opierał się właśnie na komunikacji. Zajmiemy się podziałem i poprawnym nazywaniem tworzących się w miejscu pracy relacji. Skupimy się na profesjonalnej i otwartej komunikacji z pacjentem oraz jego rodziną. Wyczyścimy sposób przekazywania informacji w zespole terapeutycznym, by skupić się na najwyższym celu – zdrowiu pacjenta. Określimy naszą postawę względem szefa, jak przeciwdziałać mobbingowi, oraz do czego prowadzi zbyt swobodna relacja z przełożonym. Ustalimy jakimi narzędziami powinniśmy posługiwać się, chcąc dobrze kierować swoim zespołem.
Dziś przedstawiamy grafikę, która pokazuje mnogość relacji pielęgniarskich. Przy każdej z nich zatrzymamy się na chwilę, podsumowując jej dobre i złe strony, wytypujemy najczęstsze błędy, jak również poznamy metody właściwej komunikacji na danym szczeblu.

Proszę zostaw odpowiedź